Dlaczego robotyka
i programowanie

Dlaczego warto aby Twoje dziecko znało podstawy programowania i robotyki

Pewny start na rynku pracy i przewaga nad konkurentami

Według Dokumentu Cyfrowa Agenda dla Europy wydanego w 2014 roku przez Komisję Europejską, już w roku 2020 na rynku europejskim może brakować 900 tys. specjalistów z zakresu samej teleinformatyki. Setki nowych zawodów już w tej chwili wymagają choćby podstaw umiejętności z kodowania i współpracy z zaawansowaną technologią robotyczną. W otaczającym nas świecie programowanie należy traktować już jako trzeci podstawowy język tuż po języku ojczystym i języku angielskim.

Programowanie pomaga w nauce matematyki

Realizacja materiału budowy i programowania stworzonych przez dzieci robotów rozwija w nich praktyczne umiejętności matematyczne. Ułamki, kąty, granice a nawet warunkowa logika stają się zrozumiałe dzięki praktycznemu zastosowaniu. A wszystko to przez wciągającą dzieci zabawę.

Programując roboty dziecko uczy się kreatywnie rozwiązywać problemy

Wykorzystanie w zabawie stworzonych przez dzieci robotów wymaga od nich kreatywnego rozwiązania prostych problemów logicznych. Dziecko z zapałem dąży do ożywienia zbudowanej przez siebie konstrukcji nie zauważając nawet, że samodzielnie zdefiniowało i rozwiązało zadany problem logiczny. Jest to umiejętność, która jest pożądana bez względu na to, jaką karierę wybierze.

Zajęcia z robotami budują pewność siebie

Samodzielne zrealizowanie od podstaw robota, jego zaprogramowanie i prezentacja na forum grupy, wzbudza w dzieciach autentyczne uczucie dumy i satysfakcji z wykonanego zadania. Dzieci czują się małymi ekspertami a rosnąca w nich pewność siebie pozwala im w przyszłości radzić sobie w codziennych sytuacjach wymagających przekonania, że „jeśli chcę to potrafię”.

Kreatywne spędzanie wolnego czasu

Uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych z budowy i programowania robotów pozwala dzieciom uniknąć bezproduktywnego zanurzenia się w internecie czy social mediach. W otoczeniu rówieśników dzieci korzystają ze zdobyczy najnowszej technologii edukacyjnej, która uczy przez zabawę.